Základní principy programu

 

Individuální přístup ke každému dítěti

  • Umožňovat každému dítěti, aby se vyvíjelo vlastním tempem
  • Stanovit pro každé dítě individuální plán
  • Tematicky plánovat činnosti podle zájmu a potřeb dětí, vytvářet projekty
  • Integrovat individuální cíle do obvyklých denních činností

Důraz na samostatné rozhodování a volbu dítěte

  • Dítě se samo rozhoduje v jakém centru bude konkrétní den pracovat a s jakými  pomůckami. Protože počet dětí v každém centru je omezen, dítě nemůže svou volbu změnit, aniž by omezilo volbu jiného dítěte. Nese za své rozhodnutí odpovědnost a hledá různé možnosti  jak ji přijmout.

Spolupráce s rodinou

  • Program vychází z předpokladu, že při výchově dítěte má rodina primární a nezastupitelnou roli. Proto je důležité nabídnout rodinám dětí možnost spoluúčasti na výchově a také je při ní povzbuzovat. Podstatná část kontaktů mezi "školkou" a rodinou bude spíše neformálního charakteru a může probíhat různými způsoby:

Přímá spolupráce:

     ● Zapojení rodičů do činností ve třídě
     Návštěvy v rodinách
     Spoluúčast na tvorbě individuálních plánů pro děti
     Půjčování hraček a knih
     Průběžné individuální konzultace pedagoga s rodiči
     Pomoc při pořádání akcí pro děti

Nepřímá spolupráce:

     Informační nástěnky
     Dotazníky
     Zápisníky dětí, které slouží k písemné komunikaci mezi rodiči a
        pedagogy
     Školní časopis